Werkvorm: Lezing / Presentatie (kennisoverdracht).
Leerdoelen: mindfulness - sociaal/emotionele vaardigheden - welbevinden - verbeeldingskracht en
fantasie stimuleren - creativiteit bevorderen en natuurlijk: spelen!
Doelgroep: Jeugdzorg, welzijn, GGZ, (speciaal)onderwijs.
Leeftijdscategorie: Niet-leeftijdsgebonden.
Kinderen en jongeren krijgen net als wijzelf heel wat prikkels te verwerken en hebben steeds vaker last van spanning. Met mindfulness ontwikkelen ze vaardigheden om zich te ontspannen, zich te concentreren en zo in balans te blijven. Het is een bewezen succesvolle manier om beter om te gaan met stress. Deze lezing geeft inspiratie om mindfulness spelenderwijs en op een eenvoudige manier met kinderen en jongeren met een LVB toe te passen. Achtergrondinformatie over mindfulness en onderzoeksresultaten naar het effect van mindfulness zullen in deze presentatie afgewisseld worden met oefeningen die je meteen de volgende dag kunt uitvoeren.
Voor meer informatie: www.irmasmegen.com en www.speleninstilte.nl.